TED KOCAELI KOLEJİ LT KONFERANSI ’19

Yaşam boyu öğrenen
bir toplum yaratmak

TED Kocaeli Koleji Yabancı Diller Bölümü,
7 Aralık 2019 Cumartesi günü Dil Öğretimi konferansı
düzenlemekten onur duymaktadır.

 7 ARALIK 2019 – TED Kocaeli Koleji

Konferansa katılım ücretsizdir.

Genel Oturum Konuşmacıları
ve Misafir Konuşmacılar

Prof. Dr. Belgin AYDIN
TED ÜNİVERSİTESİ
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü - İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Bölüm Başkanı
Belgin Aydın lisans ve doktora eğitimlerini Anadolu Üniversitesinde, yüksek lisans eğitimini ise Fulbright Bursu ile Bilkent Üniversitesinde tamamlamıştır. Aydın’ın aldığı tüm dereceler İngilizce Öğretimi üzerinedir. 1989-2019 yılları arasında Anadolu Üniversitesinde çeşitli kademelerde görev yapan Aydın, Mayıs 2019’dan beri TED Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır. Anadolu Üniversitesinde hizmet verdiği süre içinde Kalite Komisyonu, Bologna Eşgüdüm Komisyonu gibi değişik komisyonlarda görev yapan Aydın, Dil Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Derneğinin kurucu üyeleri arasındadır. Ayrıca 2004-2008 yılları arasında Eğitim Bilimleri Enstitü Müdür Yardımcılığı, 2014-2019 yılları arasında ise Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü gibi çeşitli yönetim kademelerinde çalışmıştır.
Devamını Oku

Türkan YAMAN
TED Kocaeli Koleji
Türkan Yaman İstanbul Üniversitesi İngiliz Edebiyatı ve Eğitimi Bölümünü bitirdikten sonra kariyerine başlamış ve özel okullarda 25 yıldır eğitim alanında, bölüm başkanlığı, müdür yardımcılığı ve öğretmen eğitmenliği gibi farklı pozisyonlarda çalışmıştır. Öğretmenlik kariyerinin başlarında TEFL ve TESOL sertifikalarını almış ve o günlerde edebi metinlerin ve öğrenci merkezli etkinliklerin İngilizce Dil sınıfında kullanımı ile ilgili bir merak geliştirmiştir. Kendisi, konferanslar, okullar ve üniversiteler gibi farklı eğitim platformlarında sunumlar yapmış ve çalıştaylar düzenlemiştir. İlkokuldan liseye farklı yaş gurupları ile çalışmış olan Türkan Yaman şu anda TED Kocaeli Kolejinde çalışmakta, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığının yanı sıra öğretmen eğitmenliği ve lise kademesinde İngilizce öğretmenliği yapmaktadır.
Devamını Oku
Buket ERTÜR TUNA
TED Kocaeli Koleji
Yüksek lisansını Dilbiliminde yapmış olan Buket Ertür Tuna öğretmenlik kariyerine 23 yıl önce Amerika’da başlamıştır. 2015 yılında TED Kocaeli Koleji ailesine katılarak Uluslararası Programlar Koordinatörü, İngilizce öğretmeni ve öğretmen eğitimcisi olarak görevine devam etmektedir. Öğrencileri uluslararası yeterlilik sınavlarına hazırlamak uzmanlık alanıdır.
Devamını Oku

Teresa DOĞUELLİ
MACMILLAN EDUCATION
Teresa Doğuelli 1976’dan buyana yetişkinler, ergenler ve çocuklara ders veren, öğretmenler, eğitimciler, müfettişler ve velilerle çalışan bir öğretmendir. Şimdi, eğitim materyalleri üretiminde önde gelen aktörlerden biri olan Macmillan Education Publications Limited’de tam zamanlı öğretmen eğitimcisi olarak çalışmaktadır. Teresa Doğuelli’nin; DTEFLA (Yetişkinlere Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi) Diploması ve Reading Üniversitesinden Uygulamalı Dilbilimi Yüksek Lisansı bulunmaktadır. Kendisi, dünyayı değiştiren biri olma peşindedir.
Devamını Oku
Sam WHITTAM
(UES) Unlimited Educational Services
Sam Whittam UES’de (Unlimited Educational Services) öğretmen eğiticisi ve eğitim danışmanı olarak çalışmaktadır. Son 7 yıldır Türkiye’de öğretmenlik, editörlük ve sınav uzmanlığı yapmıştır. Türkiye’de anaokulundan lise seviyesine kadar tüm seviyelerde özel okul ve üniversite öğrencileri ile yetişkinlere ders vermiştir. İngiltere’deki Buckinghamshire Üniversitesinden mezun olduktan sonra bir buçuk yıl kadar Güney Kore’de yaşamış ve ilkokul ile ortaokul seviyelerinde öğretmenlik yapmış ve daha sonra Türkiye’ye gelmiştir. Üniversitede Edebiyat ve Yaratıcı Yazma üzerine eğitim almış olup, edebiyata olan ilgisinin izlerini öğretmenliğinde görebilirsiniz çünkü kendisi hikâyelerin iyi bir eğitime giden mihenk taşları olduğuna inanır. Sam, TESOL sertifikasına sahiptir ve hem öğretmen olarak hem de öğretmen eğiticisi olarak kendisini her alanda geliştirmek üzere sık sık eğitimlere katılır.
Devamını Oku
Habib KARAGÖZ
NATGEO
Habib KARAGÖZ 33 yıldır İngilizce öğretmeni ve 21 yıldır formatör öğretmenlik yapmaktadır. Pek çok farklı devlet okulunda ve özel okulda öğretmenlik yapmıştır. Bir formatör öğretmen olarak İngilizce öğretmenleri yetiştirmek için yaklaşık 40 farklı şehri gezmiş ve verdiğinden daha fazla seminere katılmıştır. Geçmişte yazar olmak için elinden geleni yapmıştır. GRAMMARLINE ilk ve son başarısızlığıdır. Birçok uluslararası konferansa katılmış ve sunumlar yapmıştır. Meslektaşlarına, kendi yaptığı doğruları örnek alıp yanlışlarından uzak durmalarını tavsiye etmektedir.
Devamını Oku

Romalı şair Manlius der ki;

“Sonuç başlangıçtan bellidir.”

“Finis origine pendet.”

Dünya hızla gelişirken okullar yaşam-boyu öğrenme becerilerini kazandırma yolunun ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir.

Sir Ken Robinson‘ın dediği gibi ‘Dünya daha karmaşık hale geldikçe, onun zorluklarını karşılamak için bizim daha yaratıcı olmamız gerekmektedir.’

Bu nedenle, 21. yüzyılda okullar öğrencilere sadece bilgi kazandırmanın ötesinde bir temel rol benimsemelidirler. Başarının tanımı değişmekte, ancak eğitim sistemi yöntem ve hedeflerini bu değişime göre ayarlamakta yetersiz kalmaktadır.
Okullar, gerçek hayatın gereksinimlerini karşılayabilmek ve bulundukları çevrede kaybolmadan ilerleyebilmek için öğrencilere gerekli olan temel yaşam becerilerini ve akademik becerileri dengeli bir şekilde sunmalıdır. Bu nedenle, eğitimin tanımının değiştiği bu günlerde, biz eğitimciler sınıf ortamındaki önemli ve kritik rolümüzün farkında olmak zorundayız.

Temel yaşam becerilerinin sınıf ortamında kazandırılması öğrencilerimiz için arzu edecekleri bir ‘başlangıç‘olabilir. Böyle bir altyapı şüphesiz ki; onların bugünün dünyasında hayatta kalabilmelerini sağlayacak ve bu becerileri deneyimlemeleri için özgüvenlerini geliştirebilmelerine yardımcı olacaktır. Arzu edilen ‘sonuç’ budur.

Konferans süresince birtakım sorulara cevap arayacağız;

  • Biz öğretmenler, bugün içinde yaşadığımız, giderek karmaşıklaşan dünyanın sorunlarını nasıl karşılıyoruz?

  • Temel yaşam becerilerini nasıl geliştirebiliriz?

  • Öğrencilerimizin içindeki hevesin, isteğin, kararlılığın ve tam potansiyelin fitilini ateşlememiz mümkün müdür?

  • Siz boş bir kovayı mı dolduruyorsunuz yoksa bir kıvılcım mı yakıyorsunuz?

TED Kocaeli Koleji Yabancı Diller Bölümü, sizleri konferansımızda ağırlamayı beklemekte ve bunun sizin için harika bir deneyim olmasını ummaktadır.

TED KOCAELI KOLEJI LT CONFERENCE’19 Komitesi

Program

Cumartesi, 7 ARALIK 2019
08.45-09.30 KAYIT ve KAHVALTI Öğrenci İşleri Ofisi
09.30-09.45 Öğrenci Performansı Konferans Salonu
09.45- 09.50 Hoş geldiniz Konuşması Konferans Salonu
09.50-10.50 Konferans Açılış Konuşması : Prof. Dr. Belgin AYDIN [Özet]
YAŞAM BOYU ÖĞRENENLERİN ÖĞRETMENLERİ – 5C MODELİ
TED Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü – İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Bölüm Başkanı
Konferans Salonu
10.50-11.00 ‘Türk Eğitim Derneği ‘ Gururla Sunar Konferans Salonu
11.00-11.40 Genel Oturum Sunumu: Türkan Yaman [Özet ve Özgeçmiş]
AZİM VE İRADE VARSA BİR YOLU BULUNUR.
TED KOCAELİ KOLEJİ Yabancı Diller Bölüm Başkanı/Öğretmen Eğitmeni
Konferans Salonu
11.40-12.00 Ara / İkram
12.00-12.45
Eş Zamanlı Oturumlar #1
Teresa Doğuelli [Özet ve Özgeçmiş]
BEN BİR PAPAĞAN MIYIM? ÖĞRENCİLERİMİZLE NASIL BİR ETKİLEŞİM İÇİNDEYİZ?
Tüm Seviyelere Konferans Salonu
Edwin Porusingazi [Özet ve Özgeçmiş]
OKUYARAK ELEŞTİREL DÜŞÜNME
Ortaokul ve Lise ODA 1
Katarzyna Anna Zakes Göktan [Özet ve Özgeçmiş]
İNGİLİZCE’DE SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM
İlkokul 3/4 & Ortaokul ODA 2
Buket Ertür Tuna [Özet ve Özgeçmiş]
BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ
Tüm Seviyelere ODA 3
Buse Uluçakar [Özet ve Özgeçmiş]
KÜÇÜK ÇOCUKLARA İNGİLİZCE’Yİ BİR BÜTÜN OLARAK ÖĞRETMEK
Okul Öncesi & İlkokul ODA 4
Aslı Türkmen [Özet ve Özgeçmiş] – Andrea Olea [Özet ve Özgeçmiş]
HAYAL EDEBİLDİĞİN HERŞEY GERÇEKTİR, YABANCI DİL EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Ortaokul ODA 5
12.45-13.45 ÖĞLEN YEMEĞİ
13.45-14.30
Eş Zamanlı Oturumlar #2
Sam Whittam [Özet ve Özgeçmiş]
KİTAPLARDAN BEYİNE; ÖĞRENCİNİN DERSLERDE DAHA FAZLA KATILIMCI OLMASINI NASIL SAĞLARIZ?
İlkokul 3/4 & Ortaokul Konferans Salonu
Tamaryn Catherine Malan [Özet ve Özgeçmiş]
SINIFTA DİNLEME BECERİSİNİ GELİŞTİRMEYE ODAKLANMAK
Ortaokul ve Lise ODA 1
Fatih Söğüt [Özet ve Özgeçmiş]
GERÇEK NESNELER KULLAN VE GERÇEK OLSUN
Okul Öncesi & İlkokul ODA 2
Duygu Sunmaz Arslan [Özet ve Özgeçmiş]
İNTERAKTİF ÖDEVLERLE DİL EDİNİMİ
Ortaokul ve Lise ODA 3
Hanife Top [Özet ve Özgeçmiş]
İNGİLİZCE DERSLERİNDE KAYNAŞTIRMA ETKİNLİKLERİNİN ÖNEMİ.
Ortaokul ODA 4
Evelyn Morales [Özet ve Özgeçmiş] – Büşra Besen [Özet ve Özgeçmiş]
ETKİLEŞİMLİ KELİME ÖĞRETİMİ
İlkokul & Ortaokul ODA 5
14.30-14.50 Ara /İkram
14.50-15.35
Eş Zamanlı Oturumlar #3
Habib Karagöz [Özet ve Özgeçmiş]
NE OLURSA OLSUN KALBİNİN SESİNİ DİNLE
Tüm Seviyelere Konferans Salonu
Noha Assem [Özet ve Özgeçmiş]
BAĞLAMSAL DİL ÖĞRETİMİ
Ortaokul ve Lise ODA 1
Seda Özkan [Özet ve Özgeçmiş]
İNGİLİZCE DERSLERİNDE YARATICILIK
İlkokul ODA 2
Burcu Pehlivan [Özet ve Özgeçmiş]
FARKLILAŞTIRMA VE İNGİLİZCE DERSLERİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
Ortaokul ve Lise ODA 3
Merve Gülşah [Özet ve Özgeçmiş]
İNGİLİZCE DERSLERİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ
Okul Öncesi & İlkokul ODA 4
Aslı Türkmen [Özet ve Özgeçmiş] – Andrea Olea [Özet ve Özgeçmiş]
HAYAL EDEBİLDİĞİN HERŞEY GERÇEKTİR, YABANCI DİL EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Ortaokul ODA 5
15.40-15.55 Genel Oturum Kapanış Sunumu – Buket Ertür Tuna [Özet ve Özgeçmiş]
GÖRMEK İSTEDİĞİN DEĞİŞİMİ SEN YARAT
TED KOCAELİ KOLEJİ Uluslararası Programlar Koordinatörü-Öğretmen Eğitmeni
Konferans Salonu
15.55-16.10 Öğrenci Performansı ve Konferans Kapanışı Konferans Salonu
16.10-16.20 Hediye Çekilişi Konferans Salonu

TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ

Eğitimin 1928’den beri yanan meşalesi… Türk Eğitim Derneği’nin hiç durmadan yanan meşalesi geleceği aydınlatıyor. Türkiye’nin modernleşmesi için eğitimin vazgeçilmez önemine inanmış olan Büyük Önder Atatürk, 1 Kasım 1925’te Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışında yaptığı konuşmada, eğitimde hedeflenen seviyeye ulaşmak için özel girişimin çalışmalarına ihtiyaç olduğunu dile getirmiş ve topluma çağrıda bulunmuştur. Türk Eğitim Derneği, bu temel vizyon doğrultusunda, Atatürk’ün ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran kadroların öncülüğünde 31 Ocak 1928 tarihinde doğmuş ve 12 Aralık 1939 tarihli Bakanlar Kurulu Kararı ile kamuya yararlı dernek statüsü edinmiştir. İlk adı “Türk Maarif Cemiyeti” olan Derneğimiz, 1946 yılından itibaren, “Türk Eğitim Derneği” adı altında çalışmalarını başarıyla sürdürmektedir.

TED KOCAELİ KOLEJİ

1928’den bu güne Türk Eğitim Derneği (TED) Türkiye’nin farklı illerinde 40 okul açmıştır. TED Kocaeli Koleji 2015 yılında Okul Öncesi, İlkokul ve Ortaokul olarak açılmıştır. İki yıl sonra 2017 yılında aynı kampüste TED Kocaeli Özel Anadolu Lisesi kurulmuştur. Okul, 13,800 metre kare kapalı ve 12,987 metre kare açık alandan oluşan modern kampüsü ile öğrencilere yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini geliştirebilecekleri, okul hayatlarını daha keyifli hale getirebilecekleri bir ortam sunmaktadır.
Tüm TED Okulları, birden fazla dil bilen, yenilikçi, yaşam-boyu öğrenmeyi temel alan, gelişmiş etik değerlere ve akademik temele sahip olan, sosyal, ulusal, uluslararası ve kültürlerarası bilince sahip bireyler yetiştirme misyonu taşırlar. Bu hedeflere ulaşmak için okullarımız öğrencilerimizi bir üst eğitim kurumuna hazırlamak amacı ile ulusal ve uluslararası programların beraber uygulandığı bir müfredat uygulamaktadırlar.

Devamını Oku

Sponsorlar

KAYIT

Son Başvuru Tarihi: 4 Aralık 2019

Kayıt formu için butona tıklayınız

İLETİŞİM

Fatih Mh. Galip Erenoğlu Cd. No:10, Yuvacık / Başiskele / Kocaeli

+90 (262) 281 41 41

info.LTC@tedkocaeli.k12.tr

Etkinlikten Haberler

TED KOCAELİ KOLEJİNDE SİSTEM

  • TED Kocaeli Koleji, eğitim ve öğretimde mükemmeliyeti hedeflemiş bir kurumdur ve 91 yıllık TED geleneğini sürdürmeye çalışmaktadır. TED Kocaeli Koleji, Türkiye’nin ve dünyanın ihtiyaçlarını gözetmek üzere kurulmuştur.
  • Esas hedefimiz; çağdaş eğitim yaklaşımları kullanarak, velilerimizin, öğrencilerimizin ve personelimizin beklentilerinin ötesine geçmektir.
  • Anasınıfından başlayan okul programımızın amacı, öğrencilerimizi bir yabancı dili akıcı olarak, ikinci bir yabancı dili ise en az temel seviyede konuşabilecek durumda mezun etmektir. Aynı zamanda, bu öğrencilerin iyi üniversitelere girmeye hak kazanmalarını ve hem ulusal hem de uluslararası üniversitelerde başarılı olmalarına yetecek kalifikasyona sahip olmalarını istemekteyiz.
  • Kalite garanti sistemi, kurum kültürümüzün asli parçasıdır. Bu kültür içerisinde kaliteli bir eğitim sağlamak amacıyla bütün çalışanların birlikte çalışması beklenir.
  • Bütün personelin görev ve sorumlulukları tanımlanmış ve belgelenmiştir.
  • Yüksek kalitede bir okulu sürdürmek için problem çözmede ve problemi oluşmadan önlemedeki yeteneğimizi ispatlamamız çok önemlidir. Bu konuda çeşitli süreçlerin etkililiği sistematik olarak ölçülmekte ve istenen seviyede olmayanlar gerekli düzeltici ve önleyici aktivitelerle desteklenmektedir.
  • Okulumuzda yönetim dikkatli, özenli ve süreç esaslıdır. Birimler ve bölümler birbirlerine yardımcı olurlar ve takım halinde çalışırlar.

Çekiliş Ödülleri;

  • GLOBED - 3 kişiye, on-line eğitim materyali olarak  6 aylık bir hesap hediye edecektir.
  • DÜNYA EDUCATION - 1 kişiye 1 yıllık Sun Shine on-line kütüphane platformu hediye edecektir.
  • CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS - Metodoloji kitapları hediye edecektir.2 kişiye Antalya'da yapılacak   Cambridge Eğitim Sempozyumuna davetiye hediye edecektir.
  • PEARSON - 1 kişiye "Öğretmen Gelişimi için İnteraktif On-line Eğitim" hediye edecektir.
  • OXFORD UNIVERSITY PRESS - 4 kişiye metodoloji kitapları, gramer kitapları ve öğretmen gelişim kitapları hediye edecektir.
  • NATIONAL GEOGRAPHIC LEARNING - Çeşitli metodoloji kitapları hediye edecektir.
  • EXPRESS - 1 kişiye Antalya'da yapılacak sempozyuma davetiye hediye edecektir.
  • UES - Metodoloji kitapları ve 1 tablet hediye edecektir.

Buket ERTÜR TUNA, TED Kocaeli College

GÖRMEK İSTEDİĞİN DEĞİŞİMİ SEN YARAT
ÖZET

Biz öğretmenler, kendine güvenen, yaratıcı, eleştirel düşünebilen öğrenciler yetiştirmek istiyorsak; onlara rol model olmamız ve başarının, yaratıcılığın ve özgüvenin sırrının kalplerinin derinliklerinde var olduğunu göstermemiz gerekiyor. Sadece ayağa kalkıp kendilerini yeniliklere açarak risk almaya ihtiyaçları var. Eğer öğrencilerimizde fark yaratmak istiyorsak önce kendimizden başlamalıyız.

BİYOGRAFİ

Yüksek lisansını Dilbiliminde yapmış olan Buket Ertür Tuna öğretmenlik kariyerine 23 yıl önce Amerika’da başlamıştır. 2015 yılında TED Kocaeli Koleji ailesine katılarak Uluslararası Programlar Koordinatörü, İngilizce öğretmeni ve öğretmen eğitimcisi olarak görevine devam etmektedir. Öğrencileri uluslararası yeterlilik sınavlarına hazırlamak uzmanlık alanıdır.

Merve Balaban Gülşah, TED Kocaeli Koleji

İNGİLİZCE DERSLERİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ.

ÖZET

Bu oturumda, İngilizce dil sınıfında “öğretim değerleri” kavramını inceleyeceğiz. Sınıflarımızdaki değerleri nasıl öğretiyoruz? Çocuklara değerleri öğretmek neden önemlidir? Neden çocuklara farklılıkları ve aramızdaki farklılıkları anlayışla karşılamamızın önemini öğretmemiz gerekiyor? Çocukların çevrelerindeki dünyayı önemseyen ve başkalarıyla empati kuran sorumlu vatandaşlar olmalarına nasıl yardımcı oluruz?

BİYOGRAFİ

Merve Balaban Gülşah 8 yıldır İngilizce öğretmenliği yapmaktadır. 4 yıldır İlkokul ve Anaokulu Biriminde çalışmaktadır. İngilizce Dil öğretiminde öğrenci merkezli etkinlikler ve iletişim aktiviteleri özel ilgi alanıdır.

Burcu PEHLİVAN, TED Kocaeli Koleji

FARKLILAŞTIRMA VE İNGİLİZCE DERSİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI

ÖZET

İngilizce etkinlikler hem öğretmenler hem de öğrenciler için çok önemlidir ve bu sebeple biz öğretmenlerin cebinde bol miktarda farklı aktiviteler bulundurması gerekir. Çağımız yaratıcılık çağıdır ve öğrencelerimiz o kadar yaratıcılardır ki bazen bu çağın hızına yetişemeyebiliyoruz. Sınıf içi aktiviteler ve oyunların yanı sıra sınıflarımızı ve derslerimizi daha canlı tutmak adına teknolojiyi derslerimize entegre etmeliyiz ve hayat boyu öğrenmeyi öğrencilerimizle beraber yakalamalıyız. Oturumumuzda şu sorulara cevap arayacağız; Teknoloji neden önemlidir? Teknolojiyi güvenli bir şekilde nasıl kullanmalıyız? Sıklıkla kullanmalı mıyız? Öğrencilerimize sorumluluk vererek onlara hedef belirletebiliyor muyuz? Bu yüzyılın öğrencileri nasıl öğrenir ve kendini nasıl ifade eder?

BİYOGRAFİ

Burcu Pehlivan TED Kocaeli Kolejinde İngilizce öğretmeni olarak çalışmaktadır. İngilizce Öğretmeni olarak meslekte 17. Yılını çalışmaktadır.2015 ve 2017 yılları arasında TED Kocaeli Kolejinde Yabancı Diller Bölüm Başkanı olarak görev almıştır. Şu an ise Ortaokul Yabancı Diller Bölüm başkanı olarak çalışmaktadır. Sakarya’da yer alan Şahin Okulları ve Adapazarı Enka Okullarında Bölüm başkanlığı görevini yapmıştır ve aynı zamanda MYP (Orta Yıllar Programının) sorumlusu olarak görev almıştır. Teknoloji ve yeni yaklaşımlara ilgisi vardır. Bunun yanı sıra yenilikçi öğrenme modelleri yaklaşımlarına meraklıdır ve hayat boyu öğrenmenin hiçbir zaman bitmeyeceğine inanır.

Seda ÖZKAN, TED Kocaeli Koleji

İNGİLİZCE DERSLERİNDE ‘YARATICILIK’

ÖZET

Ben yaratıcı bir öğretmen miyim? Derslerimde öğrencilerimin yaratıcı çalışmalar yapmasına imkân sağlıyor muyum?
Yaratıcılık, yaşam boyu öğrenmenin temel taşlarındandır. Bu sebepten, sahip olduğumuz minik istek kırıntılarını toplayıp eğlenceli bir derse dönüştürerek, dört beceri ışığında şekillenen öğretme tekniğimde hem kendim hem de öğrencilerim için yaratıcılığın kapılarını aralıyor olacağım. Sınıf atmosferinde ilk eğlenmesi gereken kişinin kendim olduğum gerçeğinden yola çıkarak, yaratıcı ifade ve bilgiden kaynaklanan mutluluğu uyandıran bir öğretmen olmaya ve öğrencilerin odaklanma sürecini yaratıcılık eşliğinde arttırmaya çalışacağım. Sizde de bu yeteneğin var olduğuna inanıyorum. Bana katılmak ister misiniz?

BİYOGRAFİ

Seda Özkan 2003 yılında İstanbul Üniversitesi / İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olmuştur ve 4 senedir TED Kocaeli Koleji’nde çalışmaktadır. Anasınıfı ve İlkokul İngilizce Zümre Başkanı ve 3.sınıf İngilizce öğretmeni olarak görev yapmaktadır. Bir kız ve bir erkek çocuk sahibidir. Çocukları çok sever ve onlara İngilizce öğretmek hayattaki en büyük heyecanlarındandır.

Noha Assem Mohammed MOUSTAFA, TED Kocaeli Koleji

BAĞLAMSAL DİL ÖĞRETİMİ

ÖZET

Bir hedef dili öğretme amacımıza ulaşmak için kaynakçayı nasıl verimli kullanabiliriz? Öğrencilerin etkin katılımını sağlamak ve ilgilerini uyandırmak için çeşitli özgün malzeme kullanmak ne kadar önemlidir? Sınıfta ideal zaman kullanımını sağlamak için takip edilmesi gereken aşamalar nelerdir? Tipik bir İngilizce dersinde “kaynaktan öğretim” sergileyerek bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağız.

BİYOGRAFİ

Noha Moustafa, 7 yıl süreyle üniversitelerde, dil öğretim merkezlerinde ve okullarda öğretmenlik yapmış, CELTA Sertifikalı bir İngilizce öğretmenidir. Bu yıl TED Kocaeli Kolejinde çalışmaya başlamıştır ve burada hem İlkokulda hem de Lisede ders vermektedir. En çok ilgisini çeken konu, öğrencilerinin dikkatini çekmek için eğlenceli dersler planlamak ve işlemektir.

Habib KARAGÖZ, NATGEO

NE OLURSA OLSUN KALBİNİN SESİNİ DİNLE

ÖZET

Hayatta iyi bir örnek olmak istiyorsanız, arzu, istek ve hırsınızı asla kaybetmeyin. Ne yaptığınız değil, iyi niyetle ne yaptığınız çok daha önemlidir. 33 yıldır başaramadıklarımın ama başarmak için ne kadar uğraştığımın hikâyesini duymak isteyenlerle paylaşacak çok şeyim var. Lütfen kendinizi ihmal etmeyin. NE OLURSA OLSUN KALBİNİZİN SESİNİ DİNLEYİN. (Tüm seviyeler için sunum.)

BİYOGRAFİ

Habib KARAGÖZ 33 yıldır İngilizce öğretmeni ve 21 yıldır formatör öğretmenlik yapmaktadır. Pek çok farklı devlet okulunda ve özel okulda öğretmenlik yapmıştır. Bir formatör öğretmen olarak İngilizce öğretmenleri yetiştirmek için yaklaşık 40 farklı şehri gezmiş ve verdiğinden daha fazla seminere katılmıştır. Geçmişte yazar olmak için elinden geleni yapmıştır. GRAMMARLINE ilk ve son başarısızlığıydı. Birçok uluslararası konferansa katıldı ve sunumlar yaptı. Meslektaşlarına, kendi yaptığı doğruları örnek alıp yanlışlarından uzak durmalarını tavsiye etmektedir.

Büşra Besen (Almanca Öğretmeni), TED Kocaeli Koleji

ETKİLEŞİMLİ KELİME ÖĞRETİMİ

ÖZET

Yeni kelimeler öğretmek bazen sıkıcı ve zor bir süreç olabilir ama eğer kelimeleri kalıcı olarak öğretmek istiyorsak farklı yöntemler bulmamız gerekiyor. Kelimeleri daha etkili bir yolla öğretmek eğlenceli kelime öğretimi etkinlikleriyle mümkün olabilir. Öğretmenler her zaman yeni kelimeler öğretmek için çaba sarf ederler, fakat asıl sorun öğrencilerin hedef kelime haznesini kolaylıkla hatırlamalarını nasıl sağlayacağımızdır. Öğrenciler öğrenme sürecine dâhil edildiklerinde daha çok kelime öğrenirler. Bu oturumda kelime öğretmek için metotlarımızı ve aktivitelerimizi paylaşmak istiyoruz.

BİYOGRAFİ

Büşra Besen 5 yıldır Almanca öğretiyor. Üç yıl Sakarya’da bir özel okulda çalıştı ve iki yıldır TED Kocaeli Kolejinde çalışıyor. Dili daha eğlenceli bir yolla öğretmek için öğrencilere aktivite hazırlamayı seviyor ve kişisel gelişim ile ilgileniyor. Kişisel gelişimle yakından ilgileniyor ve dil becerileri öğretmek için farklı yollar bulmayı seviyor.

Evelyn Charlotte Morales Pasten (İspanyolca Öğretmeni), TED Kocaeli Koleji

ETKİLEŞİMLİ KELİME ÖĞRETİMİ

ÖZET

Yeni kelimeler öğretmek bazen sıkıcı ve zor bir süreç olabilir ama eğer kelimeleri kalıcı olarak öğretmek istiyorsak farklı yöntemler bulmamız gerekiyor. Kelimeleri daha etkili bir yolla öğretmek eğlenceli kelime öğretimi etkinlikleriyle mümkün olabilir. Öğretmenler her zaman yeni kelimeler öğretmek için çaba sarf ederler, fakat asıl sorun öğrencilerin hedef kelime haznesini kolaylıkla hatırlamalarını nasıl sağlayacağımızdır. Öğrenciler öğrenme sürecine dâhil edildiklerinde daha çok kelime öğrenirler. Bu oturumda kelime öğretmek için metotlarımızı ve aktivitelerimizi paylaşmak istiyoruz.

BİYOGRAFİ

Evelyn Charlotte Morales Pasten 9 yıldır İspanyolca öğretiyor ve 2 yıldır TED Kocaeli Kolejinde çalışıyor. Daha önce 6 yıl Şili‘de çalıştı. Lise, ortaokul ve ilkokula İspanyolca öğretiyor. Sınıfta kelime ve dilbilgisi öğretirken yeni metotlar kullanmak özel ilgi alanına giriyor. Evelyn’in Şili Katolik Üniversitesinden Çocuk Edebiyatı üzerine yüksek lisansı var. Ayrıca bu yıl Kocaeli Üniversitesinde ‘Öğretim ve Öğrenim Programları’ üzerine yüksek lisansını tamamladı.

Hanife Top, TED Kocaeli Koleji

İNGİLİZCE DERSLERİNDE KAYNAŞTIRMA ETKİNLİKLERİNİN ÖNEMİ.

ÖZET

Türklerin hedef dili kullanmaya çekindiklerine ve çeşitli ortamlarda İngilizce konuşmaya cesaretlerinin olmadığına dair yaygın bir inanış vardır. Biz İngilizce öğretmenleri, farklı öğrenci merkezli ödevleri dersimizle bütünleştirerek öğrencileri cesaretlendirebilir ve onların daha az tereddütlü olmalarını ve hedef dilin daha fazla kendine güvenen kullanıcıları haline gelmelerini sağlayabiliriz. Bu oturumda öğrencilerimizle tanıştığımız ilk günde yapabileceğimiz kaynaştırma aktivitelerinden bahsedeceğiz. Ayrıca hakkında çok az şey bildiğimiz öğrencilerle yapabileceğimiz etkinlik uygulamalarına bakacağız.

BİYOGRAFİ

Trakya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezunu olan, TED Kocaeli Koleji İngilizce Dili Bölümüne 2018’de katılan Hanife Top İngilizce dil öğretiminde öğrencilerine hedef dili konuşma becerisini kazandırmaya özen gösterir. Dilin bir bütün olarak öğrenilmesi gerektiği bilincini öğrencilerine kazandırmak için çeşitli öğrenci merkezli aktiviteler kullanır. Ayrıca, dil öğrenme ve üretme sürecini pekiştireceği inancıyla öğrencilerin hedef dilin kültürüne maruz kalmalarını sağlar.

Duygu SUNMAZ ARSLAN, TED Kocaeli Koleji

İNTERAKTİF ÖDEVLERLE DİL EDİNİMİ

ÖZET

İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenler hedef dili nasıl edinebilir? Öğrenenlerin ikinci dil edinimi sürecini sağlamlaştırmak için derslerimizi nasıl planlamalı ve nasıl işlemeliyiz? Derslerimizde neden farklı etkinliklere ihtiyaç duyarız? Öğrenenler ikinci dili edinebilirler mi? Birlikte çeşitli etkinlikler yaparken bu sorulara cevap bulmaya çalışacağız.

BİYOGRAFİ

Duygu SUNMAZ ARSLAN, on yıllık meslekî deneyiminin son beş yılını TED Kocaeli Koleji’nin okul öncesi, ilkokul ve ortaokul kademelerinde İngilizce öğretmenliği yaparak geçirmiştir. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı’ndan lisans, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı’ndan yüksek lisans derecelerini alan Duygu SUNMAZ ARSLAN İngilizce derslerinde farklı, eğlenceli ve kültürel aktivitelerin kullanılmasına ve dil edinimi sürecine özel bir ilgi duymaktadır.

Fatih SÖĞÜT, TED Kocaeli Koleji

GERÇEK NESNELER KULLAN VE GERÇEK OLSUN.

ÖZET
Gerçek nesneler ile dersi nasıl daha etkili kılabiliriz? Gerçek nesneler dil öğrenimini pekiştirir mi? Gerçek nesneler bedensel ve dokunarak öğrenenlerle görsel öğrenenlere faydalı olur mu? Dersi gerçek nesneler kullanarak öğretmek belli bir yaş grubu ile sınırlı mıdır? Bir sınıfa soyut kelimeler öğretmek ile kelimeleri gerçeğe dönüştürmek arasındaki fark nedir? Gerçek nesne kullanımının dersteki katkılarını gösterirken, bu sorulara cevap arayacağız.

BİYOGRAFİ
Fatih Söğüt 4 yıldır İngilizce öğretmenliği yapmaktadır. Her seviyeden farklı yaş grupları ile birlikte çalışmıştır. Bu sene TED Kocaeli Kolejinde İngilizce öğretmeni olarak çalışmaya başlamıştır. Kendisi aktif bir sınıf ortamından hoşlanır ve derslerini gerçek nesneler, drama ve çeşitli oyun aktiviteleriyle destekler.

Tamaryn Catherine MALAN, TED Kocaeli Koleji

SINIFTA DİNLEME BECERİSİNİ GELİŞTİRMEYE ODAKLANMAK

ÖZET

Bu oturum, sınıfta dinleme becerilerini yönetmenin çeşitli yollarına odaklanacaktır. Üç temel konuya odaklanan üç dakikalık bölümlere ayrılacaktır. Birincisi; sınıftaki öğrenciler için dinleme etkinliklerini nasıl daha eğlenceli hale getirebiliriz, onların dikkatlerini çekmeye ve daha aktif katılımlarını sağlamak üzere cesaretlendirmeye neler yardımcı olabilir konusudur. İkinci konu; öğrencilerin seviyesine uygun dinleme parçalarını nasıl seçeceğimiz ve özgün bir parçayı nasıl tanıtacağımızdır. Üçüncü ve son husus ise; bu beceriler için hangi sıklıkta alıştırmalar yapılması ve bu konuda öğretmenlerin kullanabilecekleri yararlı kaynaklar ile öğrencilerin dinleme ödevlerinin ne kadar verilmesi gerektiğidir.

BİYOGRAFİ

Son üç yıldır öğretmenlik yapmaktayım. Türkiye’den önce Tayland’da öğretmendim. Ülkem Güney Afrika’da Sosyal Bilimler lisansı aldıktan sonra TEFL Sertifikamı aldım ve Yüksek Lisansımı Okul Öncesi ve İlkokul Öğretmenliği alanında tamamladım. Mesleğim konusunda hırslıyım ve önümüzdeki yıllarda bilgimi geliştirmek ve ilerletmek istiyorum.

Sam WHITTAM, (UES) Unlimited Educational Services

KİTAPLARDAN BEYİNE:
ÖĞRENCİNİN DERSLERDE DAHA FAZLA KATILIMCI OLMASINI NASIL SAĞLARIZ?

ÖZET

Geçmişte öğrenme fikri, sadece bilginin öğrenciye aktarılması ve onların aynı bilgiyi bize tekrar etmesini sağlamaktı. Maalesef bugünlerde bazı okullar benzer bir yaklaşım içindeler ve uygulanan sınavlar öğrencilerin gerçekte ne yapabildiklerini ve bildiklerini ortaya koymalarına fırsat vermiyor. Bu sunumda kitapların bir son olarak değil bir başlangıç olarak nasıl kullanılabileceğine bakıyor olacağız. Öğrencileri 21. Yüzyıla hazırlayan, eleştirel düşünme becerilerini, dikkat ve motivasyonlarını arttıran, sınıf içinde kolayca kullanılabilen birçok etkinlik paylaşılacaktır. Amaç öğrencilerin ilgisini çekerek, İlkokul ve Ortaokulda her bir dersin öğrenci ve öğretmen için eşsiz bir tecrübe olmasını sağlamaktır.

BİYOGRAFİ

Sam Whittam UES’de (Unlimited Educational Services) öğretmen eğiticisi ve eğitim danışmanı olarak çalışmaktadır. Son 7 yıldır Türkiye’de öğretmenlik, editörlük ve sınav uzmanlığı yapmıştır. Türkiye’de anaokulundan lise seviyesine kadar tüm seviyelerde özel okul ve üniversite öğrencileri ile yetişkinlere ders vermiştir. İngiltere’deki Buckinghamshire Üniversitesinden mezun olduktan sonra bir buçuk yıl kadar Güney Kore’de yaşamış ve ilkokul ile ortaokul seviyelerinde öğretmenlik yapmış ve daha sonra Türkiye’ye gelmiştir. Üniversitede Edebiyat ve Yaratıcı yazma üzerine eğitim almış olup, edebiyata olan ilgisinin izlerini öğretmenliğinde görebilirsiniz çünkü kendisi hikâyelerin iyi bir eğitime giden mihenk taşları olduğuna inanır. Sam, TESOL sertifikasına sahiptir ve hem öğretmen olarak hem de öğretmen eğiticisi olarak kendisini her alanda geliştirmek üzere sık sık eğitimlere katılır.

Andrea OLEA (İspanyolca Öğretmeni), TED Kocaeli Koleji

HAYAL EDEBİLDİĞİN HERŞEY GERÇEKTİR,
YABANCI DİL EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI

ÖZET

Bizimki gibi küreselleşmiş bir dünyada ikinci bir dili konuşmak artık bir ayrıcalık ( artı) değil, bir zorunluluk haline geldi. Yabancı diller hakkında hiç bir şey bilmeyenlerin dezavantajlıdırlar ve gelişim alanları kısıtlıdır. Hedefimiz, bu bilinci yaygınlaştırmak ve yeni teknolojiler ile farklı yaklaşımların yardımıyla genç öğrencilerin zihinlerinde yabancı dile ilgiyi artırmaktır. Fikirleri, örnekleri ve deneyimleri paylaşmak bu Konferansın bize ayrılan oturumunda yapacağımız şeylerden bazıları olacaktır.

BİYOGRAFİ

Andrea Olea, son 5 yıldır TED Kocaeli Kolejinde yabancı dil öğretmektedir. Anadili İspanyolca olan öğretmenimizin uzmanlık alanı ikinci yabancı dil öğretimidir. Dillerin yanı sıra güzel sanatlar ve teknolojiye de özel ilgi duymaktadır. Önceki yıllarda, İngiltere “İş ve Teknoloji Eğitimi Konseyi” (BTEC) müfredat programının İngilizce 'Sanat ve Tasarım dersini' vermiştir. Halen aynı müfredattan Yaratıcı Medya dersini vermektedir.

Aslı TÜRKMEN (Almanca Öğretmeni), TED Kocaeli Koleji

HAYAL EDEBİLDİĞİN  HERŞEY GERÇEKTİR,
YABANCI DİL EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI

ÖZET

Bizimki gibi küreselleşmiş bir dünyada ikinci bir dili konuşmak artık bir ayrıcalık ( artı) değil, bir zorunluluk haline geldi. Yabancı diller hakkında hiç bir şey bilmeyenler dezavantajlıdırlar ve gelişim alanları kısıtlıdır. Hedefimiz, bu bilinci yaygınlaştırmak ve yeni teknolojiler ile farklı yaklaşımların yardımıyla genç öğrencilerin zihinlerinde yabancı dile ilgiyi artırmaktır. Fikirleri, örnekleri ve deneyimleri paylaşmak bu Konferansın bize ayrılan oturumunda yapacağımız şeylerden bazıları olacaktır.

BİYOGRAFİ

Aslı Türkmen, Almanya'da doğdu ve büyüdü. Üniversiteden mezun olduktan sonra iki yıl Almanya'da İngilizce ve Almanca öğretmeni olarak çalıştı. Türkiye'ye taşındığı ilk günden beri TED Kocaeli Koleji öğretmenidir. Şu anda beşinci yılında TED'de Almanca öğretmeni ve İkinci Yabancı Diller koordinatörü olarak çalışmaktadır. Almanca öğretmeyi çok seven Türkmen’in özel ilgi alanı; dil öğrenimini hem eğlenceli hem de sürdürülebilir hale getirmenin yeni yollarını bulmaktır.

Buse Uluçakar, TED Kocaeli Koleji

KÜÇÜK ÇOCUKLARA İNGİLİZCE’Yİ BİR BÜTÜN OLARAK ÖĞRETMEK

ÖZET

Bütünsel Öğrenim nedir? Bütünsel Öğrenim ortamını nasıl yaratabiliriz? Zihinsel ara nedir ve neden önemlidir? Bazı zihinsel ara örnekleri nelerdir? Sınıflarımızda farklı “bilgi kartı” (flashcard) oyunları ve teknoloji kullanımından nasıl yararlanabiliriz? Öğretirken karşılaştığımız sorunlara odaklanırken bu sorulara cevap bulacağız ve gördüğümüz alıştırmalarla oyunları ilkokul ve anaokulu düzeyinde nasıl adapte edeceğimiz hakkında konuşacağız.

BİYOGRAFİ

Buse Uluçakar 9 yıldır İngilizce Öğretmenliği yapmakta ve son 5 yıldır anaokulu ve İlkokul kademelerinde ders vermektedir. İngilizce Dil öğretiminde oyunlar, bilgi kartları ve teknoloji kullanımı özel ilgi alanıdır.

Buket ERTÜR TUNA, TED Kocaeli Koleji

BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ

ÖZET

Bütünsel dilbilgisi öğretimi, gramatik (dilbilgisel) modellerle metinlerin anlamları arasında bağlantı kurmayı içerir. Dil seçimi kararını verirken; cinsiyet, seyirci, okuyucunun duyguları gibi daha geniş bağlamsal açıları nasıl kullanabiliriz?
Dilbilgisi öğretiminde öğrencinin kavramasını teşvik etmek için ne tür aktiviteler kullanabiliriz? Öğrencilerin zihninde dilbilgisi kurallarını nasıl daha kalıcı yapabiliriz? Farklı aktivitelerle dilbilgisi öğretimini anlamlı kılmaya çalışacağız.

BİYOGRAFİ

Yüksek lisansını Dilbiliminde yapmış olan Buket Ertür Tuna öğretmenlik kariyerine 23 yıl önce Amerika’da başlamıştır. 2015 yılında TED Kocaeli Koleji ailesine katılarak Uluslararası Programlar Koordinatörü, İngilizce öğretmeni ve öğretmen eğitimcisi olarak görevine devam etmektedir. Öğrencileri uluslararası yeterlilik sınavlarına hazırlamak uzmanlık alanıdır.

Katarzyna Zakes Göktan, TED Kocaeli Koleji

İNGİLİZCE’DE SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM

ÖZET

Sorgulamaya Dayalı Öğretim, fen ve matematik bilimlerinde yaygın bir metottur. Bu yaklaşım, öğrencilerin bilgiyi inşa etmelerine yardımcı olacak soruları oluşturup araştırarak ve bu soruları cevaplayarak akademik içeriği keşfetmelerini teşvik eder. Ayrıca, öğrencilerin akademik içerikle kendi yaşamları arasında bağlantılar kurmalarını sağlar. Ancak, İngilizce sınıflarında sorgulamaya dayalı öğretimi uygulamak mümkün müdür? Sorgulamaya Dayalı Öğretimi İngilizce sınıflarınızda uygulamanıza yardımcı olacak rutinleri ve etkinlikleri konuşacağız.

BİYOGRAFİ

Katarzyna Zakes, son 3 yıldır Sorgulamaya Dayalı Öğretim yöntemini kullanarak İngilizce öğretiyor. TED Kocaeli Kolejinde 4. sınıf öğretmeni olarak ilk yılını çalışmakta olan Zakes, aynı zamanda Kocaeli Üniversitesinde “yabancı dil olarak İngilizce öğretimi” üzerine yüksek lisans yapıyor.

Edwin PORUSINGAZI, TED Kocaeli Koleji

OKUYARAK ELEŞTİREL DÜŞÜNME

ÖZET

Araştırmalar göstermiştir ki; kapsamlı okuma, dil öğrenimini tüm yönleriyle ilerletmekte ve geliştirmektedir (Krashen 1993). Bu oturumda, sınıflarımızdaki okuyucuların dil edinmelerine yardımcı olmak için onları nasıl yöneteceğimizi inceleyeceğiz. Aynı zamanda, sınıflarımızda; KWL (Bilmek, Bilmek İstemek, Öğrenmek) metodu, drama gösterileri ve paneller gibi öğrenen merkezli etkinlikleri nasıl dersimize dâhil edeceğimize bakacağız. (Ortaokul ve Lise)

BİYOGRAFİ

Edwin Porusingazi 5 yıldır İngilizce öğretmenliği yapmakta ve 2 yıldır da TED Kocaeli Kolejinde Ortaokul “skills” öğretmeni olarak çalışmaktadır. Sınıfında eleştirel düşünmeyi ve yaratıcılığı arttırmak için okuma kitapları ve tiyatro senaryoları kullanmak özel ilgi alanıdır. Öğrenci merkezli öğrenmenin değerine yürekten inanmakta ve bunu her vesileyle sınıfında uygulamaktadır.

TERESA DOĞUELLİ, (UES) Unlimited Educational Services

BEN BİR PAPAĞAN MIYIM? ÖĞRENCİLERİMİZLE NASIL BİR ETKİLEŞİM İÇİNDEYİZ?

ÖZET

Öğretmenlerin öğrencilerle etkileşiminin değişik yollarını yansıtan bir dil dersi ve hepsinin traji-komik sonuçlarının analiz edilip tartışılacağı bir oturum olacak.

BİYOGRAFİ

Teresa Doğuelli 1976’dan buyana yetişkinler, ergenler ve çocuklara ders veren, öğretmenler, eğitimciler, müfettişler ve velilerle çalışan bir öğretmendir. Şimdi, eğitim materyalleri üretiminde önde gelen aktörlerden biri olan Macmillan Education Publications Limited’de tam zamanlı öğretmen eğitimcisi olarak çalışmaktadır. Teresa Doğuelli’nin; DTEFLA (Yetişkinlere Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi) Diploması ve Reading Üniversitesinden Uygulamalı Dilbilimi Yüksek Lisansı bulunmaktadır. Kendisi, dünyayı değiştiren biri olma peşindedir.

Türkan YAMAN, TED Kocaeli Koleji

AZİM VE İRADE VARSA BİR YOLU BULUNUR.

ÖZET

Biz, dil öğretmenleri, bireylerin kendisi ve çevresi ile ilgili farkındalığını nasıl arttırabiliriz? Öğrencilere eleştirel düşünme fikrini nasıl öğretiriz ve bu beceriyi nasıl geliştiririz? Neden eleştirel düşünmeyi ve öğrenci merkezli öğrenmeyi temel alan ödevler kullanmalıyız? Öğrenenler, Eleştirel Düşünme yaklaşımını bir yaşam becerisi olarak benimseyebilirler mi? K-12 de yapılabilecek eleştirel düşünme odaklı etkinliklerin öğrencileri nasıl etkilediğini incelerken, bu soruları cevaplamaya çalışacağız.

BİYOGRAFİ

Türkan Yaman İstanbul Üniversitesi İngiliz Edebiyatı ve Eğitimi Bölümünü bitirdikten sonra kariyerine başlamış ve özel okullarda 25 yıldır eğitim alanında, bölüm başkanlığı, müdür yardımcılığı ve öğretmen eğitmenliği gibi farklı pozisyonlarda çalışmıştır. Öğretmenlik kariyerinin başlarında TEFL ve TESOL sertifikalarını almış ve o günlerde edebi metinlerin ve öğrenci merkezli etkinliklerin İngilizce Dil sınıfında kullanımı ile ilgili bir merak geliştirmiştir. Kendisi, konferanslar, okullar ve üniversiteler gibi farklı eğitim platformlarında sunumlar yapmış ve çalıştaylar düzenlemiştir. İlkokuldan liseye farklı yaş gurupları ile çalışmış olan Türkan Yaman şu anda TED Kocaeli Kolejinde çalışmakta, Yabancı Diller Bölüm Başkanlığının yanı sıra öğretmen eğitmenliği ve lise kademesinde İngilizce öğretmenliği yapmaktadır.

YAŞAM BOYU ÖĞRENENLERİN ÖĞRETMENLERİ – 5C MODELİ

“YAŞAM BOYU ÖĞRENME”, 2000 yılında Eğitim ve Bilim Bölümü tarafından, “kişisel veya mesleki nedenlerle, bilgiyi sürekli ve gönüllü olarak iç motivasyonla kovalamaktır” şeklinde tanımlanmıştır. Öğrencilerimizin tam kapasitelerine ulaşmalarına ve kendilerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak için, biz dil öğretmenleri, sadece sınıflarımızın sınırlarını değil, kişisel ve mesleki kimliklerimizin sınırlarını da kaldırmalıyız. Bu sunum, öncelikle yaşam boyu öğrenenlerin kimler olduğunu ve ne gibi karakteristikler taşıdıklarını tanımlayarak, öğrenim ve öğretim algımızda olabilecek bütün bu sınırları kaldırmamızın yollarını arayacaktır.

Michael Horn’un 2017’de tanımladığı gibi; öğretmenler mesleki yaşamları boyunca 4 aşamadan geçerler;

  1. Bilmeyen Çırak, ne bilmediğini bilmeyen ve birçok şeyi bilmediğini bilendir.
  2. Bilen Çırak, ne bilmediğini bilen ve birçok şeyi bilmediğini bilendir.
  3. Bilen Uzman, çok bilmeye başlar fakat halen yaptıkları ve bildiklerine bağımlıdır ve bu konuda fazla yaratıcı ve esnek değildir.
  4. Bilmeyen Uzman, ne yaptığını ve niçin yaptığını içselleştirmiş olan fakat bunlar için sürekli yeni yollar arayan ve daha çok öğrenmeyi isteyerek, öğrencilerini daha çok öğrenmek istemeye cesaretlendiren ilham verici bir öğrenendir.

Bu sunum, bilmeyen öğretmenden bilmeyen uzmana doğru gitmek amacıyla 5C Modelini – Merak, İletişim, Eleştirel Düşünce, Yaratıcı Düşünce ve İşbirliği – takdim edecektir. Sunumda, öğretmenlerin Pazartesi günkü derslerinde anlatabilecekleri ve kendi yaşam boyu öğrenme yolculuklarında deneyimleyecekleri pratik önermelerde bulunulacaktır.